Żółty kojarzy się przede wszystkim ze słońcem, plażą i wakacjami. Wywołuje radość i dodaje energii do działania. A jak żółty może pomóc zbudować pozytywny wizerunek twojej marki?

Tej wiosny mamy słońca całe mnóstwo! Dobrze się składa, bo to ono jest kluczem do zrozumienia znaczenia koloru żółtego. Ciepło słońca pomaga się zrelaksować. Pozytywnie pobudza, dodaje energii. Możesz przełożyć tą pozytywną energię na przekaz twojej marki!

Porcja teorii

Żółty to kolor podstawowy, tak jak czerwony i niebieski. W kole barw dla niebieskiego jest barwą dopełniającą.

Co oznacza kolor żółty?

Radość

Słońce jest równoznaczne z wakacjami i wypoczynkiem. Mnóstwo osób uwielbia plażę lub pikniki w plenerze. Dzięki temu wypoczywa i spędza czas z innymi. Kolor żółty w twoim logo pomoże tak się poczuć odbiorcom. Żółty to szczęście, a także potrzeba dzielenia się nim z innymi, potrzeba kontaktu z drugim człowiekiem, rozmowy.

Energia i pewność siebie

Żółty to niewątpliwie żywy kolor, dlatego pobudza do działania, inspiruje i dodaje pewności siebie. Takie oddziaływanie żółtego to ogromny zastrzyk energii dla twojej marki!

Jasność umysłu

Żółty rozjaśnia myślenie i poprawia pamięć. Ponadto stymuluje pracę mózgu i poprawia zdolności pamięciowe. Dzięki tej barwie można się lepiej skupić. Zauważysz to chociażby po tym, jak działają na ciebie wszelkiego rodzaju znaki ostrzegawcze w kolorze żółtym.

Pomysłowość i mądrość

Wyobraź sobie niepowtarzalny zapach i szelest pożółkłych starych książek. Jak się czujesz? Być może masz wrażenie, że odkryjesz za moment jakąś tajemnicę lub przeniesiesz się w dawne czasy. Może zdobędziesz nieodkrytą do tej pory wiedzę na jakiś temat. Podobnie może kojarzyć się żółty kolor, szczególnie w przygaszonych tonacjach. Także dobroć, pomaganie innym, współczucie, potrzeba dzielenia się i kontaktu z drugim człowiekiem charakteryzują tę słoneczną barwę.

Odcień ma znaczenie

W zależności od rodzaju wybranego żółtego możesz wzmocnić wybrany przez siebie przekaz. Nie każda żółć oznacza dokładnie to samo. Wybierz odpowiednią dla swojej marki:

Jasny żółty – radość, świeżość

Złoty – prestiż, luksus

Neonowy żółty – ekstrawagancja

Intensywny żółty – szczęście, energia

Ciemny żółty – mądrość, intelekt, bogactwo

Znane marki z żółtym logo

Z czym łączyć kolor żółty?

Żółty dobrze prezentuje się z ciemnymi barwami i skutecznie je ożywia. Możesz zestawić go z czarnym, szarościami lub granatem. Dla branż wypoczynkowych i dziecięcych żółty będzie pasował do niebieskiego, czerwonego czy zielonego.

Pamiętaj jednak o tym, że żółty w dużej ilości może przytłoczyć i zirytować odbiorców. Użyj tego koloru w niewielkiej ilości, dla kluczowych elementów, które warto wyróżnić i podkreślić. Dzięki temu przyciągniesz uwagę i zachowasz balans kolorystyczny.

Żółty dla twojej marki

Z pewnością możesz wybrać ten kolor dla zabawek i innych rzeczy przeznaczonych dla dzieci. Oczywiste jest też zastosowanie żółtego dla produktów i usług związanych z wypoczynkiem, wycieczkami, np. dla pensjonatów czy biur podróży.

Żółty podnosi również metabolizm – żółty kolor jest świetnym wyborem dla usług gastronomicznych, restauracji czy żywności.

Ze względu na skojarzenia z mądrością pożółkłych ksiąg możesz wybrać ten kolor dla produktów i usług szkoleniowych.

Kolor żółty podkreśli energiczne, szybkie działanie – pożądane w firmach kurierskich czy portalach internetowych oraz wydawnictwach, gdzie liczy się szybki przepływ najnowszych informacji. Możesz użyć żółtego dla marki motoryzacyjnej, jak Good Year czy Ferrari, czy też związanej ze sportem.

Jeśli twoja marka stawia nie tylko na kontakt, ale też współpracę z klientem, kolor żółty pasuje do niej. Na myśl przychodzą tutaj banki, wszelkie firmy zajmujące się doradztwem.

Intensywny, neonowy żółty będzie pasował do nowoczesnej marki i innowacyjnych produktów – takiej, która łamie konwenanse, wychodzi poza ramy, może lekko szokuje i prowokuje. Lubisz się wyróżniać? To jest pomysł dla ciebie!

Jeśli zamierzasz użyć żółtego dla marki luksusowej, wybierz odcień zbliżony do złotego. W przeciwnym razie nie osiągniesz zamierzonego efektu.

Wybierz czerwony dla swojej marki, jeżeli ma ona:

  • wywoły­wać pozytywne, ciepłe uczu­cia,
  • zachęcać do energicznego działania,
  • wzbudzać pewność siebie,
  • skutecznie przyciągać uwagę.