Nie każdy lubi szpinak. Nie zmienia to jednak faktu, że jest zdrowy. Podobnie kolor zielony może mieć dobroczynny wpływ na wizerunek twojej marki!

Zieleń kojarzymy głównie jako kolor natury o właściwościach uspokajających. Ale czy ma on tylko takie znaczenie? Sprawdź, co jeszcze wyróżnia kolor zielony i jak możesz to wykorzystać w budowaniu wizerunku twojej marki.

Porcja teorii

Zielony to kolor addytywny, czyli taki, który powstaje w wyniku połączenia innych kolorów, w tym przypadku żółtego i niebieskiego. Inaczej można też powiedzieć, że zieleń to barwa pochodna tych dwóch kolorów. W kole barw zieleń znajduje się naprzeciwko koloru karmazynowego, jest więc dopełnieniem tego koloru.

Co oznacza kolor zielony?

Natura i ekologia

Zielony to kolor powszechnie występujący w naturze, w związku z tym nierozerwalnie wiąże się z tym, co jest ekologiczne i naturalne, powstaje bez użycia chemii oraz nie wpływa negatywnie na środowisko.

Życie, wzrost

Najwięcej zieleni mamy wokół siebie wiosną i latem, czyli w ciepłych porach roku, kiedy natura budzi się do życia i rozkwita. Nierozłącznie zieleń kojarzy się z odrodzeniem, ulgą po mroźnej zimie.

Spokój i nadzieja

Przebywanie na łonie natury z dala od zgiełku miast nastraja pozytywnie, koi nerwy i relaksuje. Pomaga wyciszyć się, zregenerować siły. Zielone wnętrza działają łagodząco na stres związany z pracą.

Zdrowie, higiena

Zielony to także kolor medycyny oraz artykułów higienicznych. Na zielono maluje się ściany w szpitalach i przychodniach, w kolorze zielonym są fartuchy i maseczki używane przez przedstawicieli służby zdrowia.

Pieniądze, dobrobyt

Chyba nie ma osoby, która nie wiedziałaby, jakiego koloru są dolary. Ten symbol dobrobytu i powodzenia silnie oddziałuje także na podobne znaczenie zieleni.

Sukces, powodzenie, bezpieczeństwo

Wszelkiego rodzaju komunikaty i sygnały w kolorze zielonym najczęściej są związane z pozwoleniem na coś, rozpoczęciem, startem czy pozytywnym zakończeniem jakiegoś działania. Przykładem może być zielony w sygnalizacji świetlnej.

Sport, zdrowy styl życia

Zielona herbata ma właściwości antyoksydacyjne, jest zalecana osobom dbającym o linię. Dużo warzyw ma kolor zielony. Na świeżym powietrzu uprawia się wiele sportów. Nic dziwnego, że zieleń łączy się z aktywnym trybem życia.

Odcień ma znaczenie

W zależności od rodzaju wybranej zieleni możesz wzmocnić wybrany przez siebie przekaz. Nie każda zieleń oznacza dokładnie to samo. Wybierz odpowiednią dla swojej marki:

Ciemna zieleń – ambicja, majętność, pieniądze, zaufanie

Morska zieleń – ochrona, dobre zdrowie, medycyna

Oliwkowa zieleń – pokój, naturalność

Jasna, żywa zieleń – szczęście, powodzenie, wierność, lojalność

Miętowa zieleń – świeżość, powodzenie, zadowolenie

Znane marki z zielonym logo

Z czym łączyć zieleń?

Maksymalny efekt powiązania z naturą uzyskasz dzięki połączeniu zieleni z brązami i beżami. Żywa zieleń pięknie komponuje się z żółtym.
Czystość oraz właściwości prozdrowotne podkreślisz łącząc zimną, morską zieleń z niebieskim. Z czerwonym natomiast wywołasz świąteczny, elegancki klimat.

Energii doda nowoczesne połączenie zielonego z fioletem. Efekt świeżości i przestrzenności uzyskasz łącząc jasną zieleń z bielą.

Ciemna, zgaszona zieleń w dużej ilości może usypiać i przytłaczać, dlatego używaj jej z umiarem.

Zielony dla twojej marki

Zieleń jest najczęściej wykorzystywana przez marki z branż związanych z przyrodą, ekologiczną żywnością i naturą, a także ze zdrowym odżywianiem czy sportem. Używa się jej w materiałach reklamowych produktów medycznych oraz artykułów higienicznych i chemicznych dla gospodarstwa domowego.

Zieleń spotykana jest także w logo instytucji finansowych czy prawniczych. Projektanci korzystają z zieleni przy projektowaniu dla usług czy wydarzeń, które mają pozytywny przekaz, prowadzą do udanych decyzji.

Wybierz zielony dla swojej marki, jeżeli ma ona:

  • motywować do działania,
  • nieść pozytywny przekaz,
  • być godna zaufania,
  • dawać zadowolenie i nadzieję.