Niesprzedane projekty – jak je wykorzystać?

niesprzedane projekty

Projektujesz? Masz więc pewnie zbiór niesprzedanych projektów wstępnych/szkiców, które są świetne i szkoda, że niewykorzystane. Ja też mam takich trochę. Chcę, aby ujrzały światło dzienne w ten czy inny sposób.

Niesprzedane projekty na szczęście nie muszą „leżeć” w komputerze (czy w szkicowniku) na zawsze. Być może będziesz mogła wykorzystać je w któryś z poniższych sposobów:

Sprzedaj w sklepie online

Projekty ilustracji czy fotografie z powodzeniem można sprzedawać w sieci. Możesz prowadzić swój własny sklep na WordPressie czy na innych gotowych platformach, np. Shoper. Wiele artystek i graficzek korzysta na zakładaniu kont w sklepach typu Etsy.

Wykorzystaj w następnym projekcie

Dobrze sprecyzowana grupa docelowa twoich produktów ma tę właściwość, że mogą ci się trafiać prace o podobnej tematyce. Dzięki temu możesz swój wcześniej niewykorzystany projekt dostosować do obecnego klienta i przedstawić mu go. Twoje projekty są twoją własnością i z tymi niesprzedanymi możesz zrobić to, co chcesz.

Opublikuj do darmowego pobierania

Być może twój projekt świetnie sprawdzi się jako materiał do wykorzystania przez czytelników twojego bloga lub jako darmowa próbka dla potencjalnych klientów? Bezpłatne fotografie cieszą się dużą popularnością, podobnie jak różnego rodzaju ilustracje, ikony, tła, szablony stron na WP czy Bloggera – możliwości jest bardzo dużo!

Wykorzystaj w portfolio

Ta opcja jest szczególnie dobra dla początkujących, kiedy portfolio jest jeszcze małe, a wśród szkiców znajdują się naprawdę fajne rzeczy, które warto pokazać innym.

Wykorzystaj w swoich materiałach

Jeżeli prowadzisz blog i/lub profile w mediach społecznościowych, potrzebujesz mnóstwo zdjęć, infografik, materiałów do kursów czy e-booków i innych pomocy do uatrakcyjnienia oraz wzmocnienia przekazu publikowanych przez ciebie treści. Dzięki swoim niewykorzystanym projektom możesz zaoszczędzić trochę czasu.

Co projektujesz? Masz swój ulubiony sposób na niesprzedane projekty?

To ja, Weronika

Nazywam się Weronika Labisko. Jestem plastykiem i grafikiem. Od 2015 roku zajmuję się projektowaniem graficznym. Moim celem jest tworzyć piękne logo i pomagać w kreowaniu pozytywnego wizerunku markom, które stawiają na najwyższą jakość.