Czy bloger powinien mieć własną wizytówkę?

czy bloger powinien mieć własną wizytówkę

Wizytówka jest bardzo popularnym, wręcz jednym z podstawowych narzędzi kreowania wizerunku i promocji. Możemy dostać ją od pracowników różnych firm czy freelancerów. Zdarza się też, że ktoś wyrabia sobie wizytówkę dla samego siebie, aby móc budować kontakty na przyszłość. A co z blogerami? Czy wyrabianie wizytówki dla bloga ma sens?

Moja odpowiedź jest jasna: oczywiście, że tak! Poniżej powiem ci, dlaczego.

4 powody, aby mieć własną wizytówkę

Blog to twoja inwestycja. Już ładnych parę lat temu blogi przestały być pamiętnikami internetowymi. Obecnie sporo blogujących ma lub planuje założyć własny biznes, a blog traktują jako punkt wyjścia do rozwoju kariery. Wielu prowadzi blogi specjalistyczne, budując swoją pozycję eksperta w sieci. Blogerzy spotykają się na dedykowanych im eventach, gdzie nawiązują kontakty i współpracę. Agencje poszukują blogerów do testowania i promowania produktów czy usług. Nawet, jeżeli teraz tak nie myślisz, to twój blog może stać się miejscem, w którym zaprezentujesz swoje umiejętności i pozyskasz klientów.

Profesjonalne podejście. Jeśli traktujesz swój blog jak inwestycję, to wizytówki blogowe będą w pierwszej dziesiątce na liście to-do. Nie byłoby to profesjonalne, aby podczas rozmowy z reklamodawcą czy innym blogerem na spotkaniu pozostawić do siebie kontakt na kartce wydartej z notatnika. Zdecydowanie lepiej wręczyć własną wizytówkę.

Kontakt. Na wizytówce umieszczasz wszystkie potrzebne dane. Po jednej rozmowie ktoś może zapamiętać ogólne wrażenie i pomysł na wspólny projekt, ale imię czy nazwa bloga szybko może ulecieć z pamięci. Wizytówka nie pozwoli o tobie zapomnieć. Przedstawi ciebie tak, jak ty tego chcesz, a nie tak jak ktoś to sklei ze strzępków informacji, które pozostają w głowie po dobrym evencie.

Budowanie wizerunku. Blog to marka, a bloger jest jej nieodłączną, a nawet podstawową częścią. Poprzez profesjonalne podejście do odbiorców budujesz pozytywny wizerunek twojego miejsca w sieci. Jako bloger nawiązujesz swego rodzaju kontakty biznesowe, nawet jeżeli nie masz założonej firmy. Stajesz się osobą publiczną, przez co dobrze jest umieć się odpowiednio zaprezentować między innymi poprzez własną wizytówkę blogową.

Kiedy zainwestować w wizytówki?

Jeżeli masz poważne zamiary wobec swojego bloga, to możesz zainwestować w nie zawczasu, zanim pojawią się pierwsze propozycje współpracy. Ważne, abyś miał co na niej umieścić: imię i nazwisko, logo, nazwę bloga, adres strony www (najlepiej z własną domeną, np. www.plasterek-cytryny.pl) i adres e-mail (z końcówką twojej domeny, np. weronika@plasterek-cytryny.pl). Jeśli masz te elementy przygotowane, to masz materiały na własną wizytówkę.

Pamiętaj! Na stronie internetowej zamieszczasz zakładkę kontakt i linki do mediów społecznościowych, bo to pomaga w nawiązaniu z tobą kontaktu online. W realu taką rolę spełnia wizytówka.

To ja, Weronika

Nazywam się Weronika Labisko. Jestem plastykiem i grafikiem. Od 2015 roku zajmuję się projektowaniem graficznym. Moim celem jest tworzyć piękne logo i pomagać w kreowaniu pozytywnego wizerunku markom, które stawiają na najwyższą jakość.