10 sposobów na darmowe promowanie marki za pomocą bloga

darmowe promowanie marki

Masz fajny pomysł na siebie, ale nie wiesz, czy wyda się on równie fajny dla innych? Bloguj! To jeden z najlepszych pomysłów na darmowe promowanie marki w sieci.

Kiedy zostałam blogerką, zupełnie nie miałam pojęcia, czego można dokonać, prowadząc blog. Kojarzył mi się z internetowym pamiętnikiem, ewentualnie fajnym sposobem na spędzenie wolnego czasu.

Po jakimś czasie funkcjonowania w sieci zebrałam pokaźną listę interesujących blogów specjalistycznych do obserwowania. Okazało się, że blog to świetny sposób promocji swoich umiejętności, usług i produktów. Co ważne, blog można prowadzić za darmo i nie trzeba spełniać wygórowanych wymagań.

Poniżej znajdziesz listę 10 sposobów na darmowe promowanie marki, z których można skorzystać dzięki blogowaniu.

Sposoby na darmowe promowanie marki

Blog specjalistyczny/firmowy

Jeżeli jesteś specjalistką w jakiejś dziedzinie, to najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, jest założenie bloga tematycznego. Stwórz miejsce, w którym będziesz dzielić się swoją wiedzą i pomagać innym. Lista pomysłów na ciekawe wpisy specjalistyczne jest długa i z pewnością znajdziesz coś dla siebie!

Strona z portfolio i ofertą

Must have na blogach specjalistycznych! Masz coś do zaproponowania? Stwórz ofertę, aby nikt nie musiał się domyślać, co możesz dla niego zrobić. Wykonałaś kilka fajnych prac? Pokaż je w portfolio i zachęć do zapoznania się z twoim stylem pracy.

Profile w mediach społecznościowych

Nieodzowne uzupełnienie dla treści na twoim blogu. Sprawdź, w jakich mediach społecznościowych masz szansę znaleźć najwięcej obserwatorów. Wybierz jedną lub kilka platform najlepszych dla twojej marki. Udostępniaj linki do swoich wpisów. Publikuj dodatkowe treści, pytaj, odpowiadaj, pokazuj swoją pracę „od kuchni”. Daj się polubić!

Współpraca blogowa

Współpraca blogowa nie musi polegać tylko na wymianie wpisów gościnnych. Możesz zorganizować z kimś wspólny konkurs, stworzyć kurs czy e-booka. Wszystko zależy od ciebie. Zaproś do współpracy osobę, która bloguje już jakiś czas. Dzięki temu grono odbiorców waszego wspólnego pomysłu będzie jeszcze większe.

Darmowe materiały dla czytelników

Sama wiem po sobie, ile już pobrałam darmowych materiałów z innych blogów. Wzięłam też udział w różnych kursach internetowych i webinarach. Infografiki, darmowe kursy, wideo na Youtube czy transmisje na żywo napędzają liczbę odwiedzin na blogu. Takie publikacje w sieci można połączyć z możliwością zapisu na listę mailingową. W ten sposób znani blogujący eksperci zyskują bazę odbiorców, którym mogą proponować kolejne treści w przyszłości.

Wpisy gościnne/wypowiedzi

Możliwość napisania dla kogoś artykułu, w którym dzielisz się specjalistyczną wiedzą, to świetny sposób na zaprezentowanie siebie i swojej strony. Możesz zostać poproszona o wypowiedź w jakimś temacie lub o udzielenie wywiadu. Jeżeli tylko masz okazję opowiedzieć coś więcej o tym, co robisz, to korzystaj!

Komentarze

Ogólnodostępnym sposobem na to, aby dać znać, czym się zajmujesz, jest udzielanie komentarzy pod wpisami na innych blogach. Jest to sposób znany, natomiast nie zawsze odpowiednio wykorzystywany. Nie chodzi o bezmyślne linkowanie wszędzie, gdzie się da. Komentarze mają być wartościowe, pokazujące twoje zaangażowanie oraz wiedzę.

Polecenia

Kiedy zaczynasz promować to, czym się zajmujesz, możesz zacząć proponować swoje produkty lub usługi za darmo. Być może inna blogerka potrzebuje logo lub profesjonalnego opisu podstron, a ty możesz zaproponować wykonanie tego w ramach zbierania materiału do portfolio? Zaproponuj zaprzyjaźnionej blogerce swoje usługi w zamian za promocję. Sprzedaj produkt w atrakcyjnej cenie i poproś o recenzję. Dzięki temu zyskasz pierwszych zadowolonych klientów, a ci poślą informację o tobie dalej.

Udział w link party

W sieci odbywają się naprawdę wartościowe imprezy linkowe. Jeszcze jakiś czas temu działy się na samych blogach. Teraz tam nie są już tak często spotykane. Za to na profilach społecznościowych czy w blogowych grupach wsparcia można dzielić się się linkami do swoich stron www i konkretnych artykułów pod wybranymi przez administratorów postami. Zainteresuj się odnalezieniem tych miejsc i publikuj swoje linki. Dasz innym szansę na szybsze poznanie ciebie.

Grupy wsparcia na Facebooku

Od jakiegoś czasu bardzo chętnie zakładane przez blogerki-specjalistki, przyciągają liczne grono uczestników. Takie grupy mają za zadanie wspierać i pomagać w przeróżnych kwestiach. Z pewnością znajdziesz na nich konkretne pytania z twojej dziedziny, na które będziesz mogła dać odpowiedź. Dzięki temu zaprezentujesz siebie jako ekspertkę. Zachęcisz do kontaktu z tobą i skorzystania z twoich usług czy produktów.

Dodasz coś do tej listy?

To ja, Weronika

Nazywam się Weronika Labisko. Jestem plastykiem i grafikiem. Od 2015 roku zajmuję się projektowaniem graficznym. Moim celem jest tworzyć piękne logo i pomagać w kreowaniu pozytywnego wizerunku markom, które stawiają na najwyższą jakość.

  • blog to kopalnia możliwości, linkowe party bardzo lubię:)

  • Ostatnio linkowe party jakby zanikły na blogach. Trochę szkoda, ale widocznie to była jakaś chwilowa moda w blogosferze.

    • Na blogach już się ich nie spotyka, ale za to w social mediach jest ich sporo 😉 często w grupach wsparcia administratorzy organizują link party, gdzie można polecać swoje blogi lub poszczególne wpisy.